This board has been archived, no new registrations are allowed. Please come join us on our discord!

prijs pump veiligheid

voor nederlandse mensen
Matej
Registered User

prijs pump veiligheid

Postby Matej » Wed Apr 19, 2017 5:05 pm

Hallo,

omdat het niet in jullie wiki-lijst staat, stel ik mijn vraag hier.

Bij het maken van een trade bot wil ik die prijs pump proberen. Maar wat betekenen die "minutes before adjustment" en "prijs interval" eigenlijk?

stephan
Administrator

Re: prijs pump veiligheid

Postby stephan » Wed Apr 19, 2017 7:11 pm

De "minutes before adjustment" is het aantal minuten dat de Prijs pomp de prijs mag vasthouden. Standaard staat hij op 30minuten, maar je kan hem ook op 10minuten zetten of 60minuten. Hoe kleiner je hem zet, des te beter hij de prijs omhoog kan volgen, maar pas op dat je hem niet te klein zet want hij moet natuurlijk wel een signaal produceren als de prijs naar beneden gaat. Hij mag niet zijn functie verliezen zegmaar.

De "interval" is bedoeld om het scherm te kunnen verschalen. Een safety werkt standaard op 1 minuut updates maar soms wil je even kijken wat er nu precies over een periode van 5 minuten gebeurd. Dus dit alleen voor de weergave bedoeld.

Tip: Combineer de Prijs pomp ook eens met alleen de Prijs Dump, zo krijg je een mooie price pump and dump strategy. :)
Join the telegram group too: https://t.me/haasonlineofficial

Matej
Registered User

Postby Matej » Wed Apr 19, 2017 8:00 pm

stephan wrote:De "minutes before adjustment" is het aantal minuten dat de Prijs pomp de prijs mag vasthouden. Standaard staat hij op 30minuten, maar je kan hem ook op 10minuten zetten of 60minuten. Hoe kleiner je hem zet, des te beter hij de prijs omhoog kan volgen, maar pas op dat je hem niet te klein zet want hij moet natuurlijk wel een signaal produceren als de prijs naar beneden gaat. Hij mag niet zijn functie verliezen zegmaar.

De "interval" is bedoeld om het scherm te kunnen verschalen. Een safety werkt standaard op 1 minuut updates maar soms wil je even kijken wat er nu precies over een periode van 5 minuten gebeurd. Dus dit alleen voor de weergave bedoeld.

Tip: Combineer de Prijs pomp ook eens met alleen de Prijs Dump, zo krijg je een mooie price pump and dump strategy. :)

Dank u.

Dat te klein zetten snap ik niet. Stel, ik zet hem op 1 minuut. Dan gaat hij de prijs beter naar omhoog kunnen volgen, dat begrijp ik. Het moment dat de prijs naar beneden gaat (wat mij betreft het moment dat er verkocht moet worden), zal er dan niet een andere indicator zorgen voor een verkoop signaal?

Ik vraag u dit, omdat ik de prijs op een half uurtje tijd soms wel heel snel naar boven zie gaan (ik koop) waarna het weer heel snel naar beneden gaat. Ik heb dan zelfs geen tijd om manueel een verkooporder in te geven. :oops:

stephan
Administrator

Postby stephan » Wed Apr 19, 2017 10:30 pm

Dat te klein zetten snap ik niet. Stel, ik zet hem op 1 minuut. Dan gaat hij de prijs beter naar omhoog kunnen volgen, dat begrijp ik. Het moment dat de prijs naar beneden gaat (wat mij betreft het moment dat er verkocht moet worden), zal er dan niet een andere indicator zorgen voor een verkoop signaal?

Hij volgt de prijs in stapjes omhoog. Dus als je hem op 1 minuut zou zetten dan mag de prijs elke minuut worden aangepast. Perfect, maar wat gebeurd er als de prijs zakt? Dan mag hij de prijs ook naar beneden aanpassen en daar gaat het dan fout. Daarom volgt hij de prijs in stapjes omhoog. Door een prijs vast te houden maakt hij een soort lijntje dat de nieuwe prijs daar niet onder mag zakken.

De price dump doet dit ook, maar andersom, vandaar de tip om die 2 eens te combineren. Dan heb je een koop en een verkoop signaal.

Ik vraag u dit, omdat ik de prijs op een half uurtje tijd soms wel heel snel naar boven zie gaan (ik koop) waarna het weer heel snel naar beneden gaat. Ik heb dan zelfs geen tijd om manueel een verkooporder in te geven. :oops:

Wat er precies gebeurd op de koers is echt heel lastig te zeggen, eigenlijk zit er totaal geen patroon in. Maar door een bepaald patroon aan te nemen kan het heel goed uitpakken.

Dit geld ook hier. Je kan de aanname doen dat de prijs snel omhoog en omlaag beweegt. Je kan stellen dat 5 minuten prijs aanpassingen daarom goed zijn. De realiteit is dat deze aaname zowel een positieve als negative kant heeft. De positieve hoef ik dnek ik niet uit te leggen, maar de negatieve is dat als de prijs langzaam aan zakt. Als je elke 5 minuten de prijs aanpast dan zou je de trend naar beneden kunnen volgen...

Ik snap dat dit ineens een hoop verwarring geeft. Maar het benadrukt dat 1, 2, 3 of 5 minuten aanpassingen verkeerd kunnen uitpakken.

Leuk voor later... je kan er een 2de (lange termijn) price pump bij zetten. Het hoeft niet, maar het kan een optie zijn om eens te bekijken.

Matej
Registered User

Postby Matej » Fri Apr 21, 2017 10:06 pm

Kijkt u even naar de bijgevoegde screenshot?
De prijs ging over de prijs dump 60 minuten lijn (0.0000271 bitcoin), waarom hier stop-loss bijstaat is mij een raadsel. Een koop order werd gegeven. Echter, de bot wilt kopen aan 0.000026 bitcoin. Dit gaat uiteraard niet door, de aankoopprijs is veel te laag. Als de prijs deze nacht door het dak gaat, dan ga ik morgen balen :lol: .

Onder veiligheid heb ik nog een pump en een stop loss. Bij insurances heb ik nog "stay profitable".

Waarom wordt er geen koop order aan 0.0000271 bitcoin opgestart?

Imagepost imgcertificity.com

stephan
Administrator

Postby stephan » Sat Apr 22, 2017 7:12 pm

Ik denk dat dit vanwege het orderboek of nieuwe prijzen is. (De Haasbot is gierig)

Even 2 tips... je kan de timeout van de limit order instellen of een market order gebruiken. Daarmee kan je wellicht wat sneller inspringen.

Return to “Dutch”