This board has been archived, no new registrations are allowed. Please come join us on our discord!

Stochastic veel kleine trades

voor nederlandse mensen
cryptocoinnl
Paid Subscriber

Stochastic veel kleine trades

Postby cryptocoinnl » Fri Jul 17, 2015 9:35 am

Hallo,

Enig advies? Ik heb nu een bot aanstaan met stochastic. Ik zie veel kleine trades. Hoe kan ik deze groter maken?
Ik zie dat de prijs wel stukken hoger of lager is geweest.
Zie hieronder de recente trades:

16 July 09:40:06 281.887 USD 2 BTC
16 July 06:20:17 284.717 USD 2 BTC
15 July 20:40:10 283.229 USD 2 BTC
15 July 08:20:17 284.997 USD 2 BTC
15 July 01:20:17 283 USD 2 BTC
14 July 15:40:11 284.99 USD 2 BTC
14 July 08:20:13 283.7 USD 2 BTC

Ik heb hem op 20 minuten staan.
Daarnaast lengte 20, by level 12 en sell level 84.

Advies hierin wordt gewaardeerd,

Richard

stephan
Administrator

Re: Stochastic veel kleine trades

Postby stephan » Fri Jul 17, 2015 4:25 pm

Dit klopt helemaal, de stochastic staat bekend om heel te vroeg te zijn met zijn signalen. Het zit hem in de achterliggende wiskunde, die heeft van nature de neiging om te snel te zijn. Het zogenaamde overbuying en overselling.

De oplossing om overbuying en overselling tegen te gaan is door het toepassen van een vertraging. Oftewel als we het echte trade signaal een X aantal candles kunnen vertragen dan neemt het momentum van de indicator toe. En om dit te doen hoef je slechts het veld "deviation" een invulling te geven van 1, 2 of misschien zelfs 3.

Wees je ervan bewust dat 1 gelijk staat as 20minuten vertraging en 2 staat gelijk aan 40minuten vertraging! De impact is behoorlijk groot door de ingestelde interval/timer. Om dit effect te reduceren verdubbel je de Lengte en halveer je de interval/timer. Dan gaat het in stapjes van 10minuten en dan is het misschien net even beter beheersbaar.
Join the telegram group too: https://t.me/haasonlineofficial

stephan
Administrator

Postby stephan » Fri Jul 17, 2015 5:01 pm

Update
Ik heb even ter lering en vermaak een scan gedaan op de Stochastic op BTCe BTC/USD. De resultaten onderstrepen dat je wel in de buurt zit maar dat er nog meer potentie uit te halen is.

Het bovenste deel van de afbeeldingen laat de scan instellingen zien en onderin staan de resultaten. De resultaten staan uitgedrukt met symbolen en aangezien dat dit nog niet gedocumenteerd is zal ik het even kort toelichten.

In de resultaten, het eerste symbool (pijltje terug) staat voor de deviation instelling. Je ziet al dat de scanner aangeeft de beste resultaten te vinden bij een ingestelde deviation.

Afijn daarnaast staan het candle type (speelt geen rol hier), Reversed signals op true/false en daarnaast staat de Length vermeld. Dit is primair waarop gescanned is.

Hierna volgen er 2 grote hoofd kolommen, de buy signals staan vermeld en de sell signals. De symbolen zijn:
- # aantal trades
- aantal signalen die te vroeg waren
- aantal signalen die te laat waren
- aantal signalen die perfect waren

En als laatste staat de performance kolom, das de uiteindelijke uitkomst.

En nu komt het leuke deel... dit is sweatspot trading. Dus je moet NIET naar de beste perfomance zoeken! Zoek naar de meest centrale instelling. Oftewel zie je dat de lengtes 14, 15, 16, 17, 18 en 19 het goed doen kies dan de middelste. Selecteer de zgn sweatspot en gebruik die waarde. De reden is omdat het héél waarschijnlijker is dat deze instelling goed blijft voor de komende periode.

Disclaimer
- De scan is zonet uitgevoerd en de geldigheid is beperkt!
- De scan zelf is heel beperkt geweest want ik heb bewust (voor de eenvoud) maar van lengte 5 tot 20 gescanned.
- Deze scan komt van onze indicator scanner, die is op dit moment in pre-beta en komt uiteindelijk in versie 2.3 beschikbaar.
Attachments
scan20min.png
scan10min.png

cryptocoinnl
Paid Subscriber

Postby cryptocoinnl » Fri Jul 17, 2015 6:40 pm

Dag Stephan,

het wordt steeds leuker met deze uitleg. Ik heb niet eerder meegemaakt dat iemand zoveel uitleg schrijft. Bedankt!!

Vraag: Je geeft aan dat ik de deviation kan aanpassen om vertraging in te bouwen. Ik heb een basic licentie. klopt het dat ik die niet zie?
Of kijk ik verkeerd?

Thanks
Richard

stephan
Administrator

Postby stephan » Sat Jul 18, 2015 8:31 am

Heel graag gedaan hoor, ik vind het leuk om dingen uit te leggen en mensen te helpen, plus ik haal er ontzettend veel trots uit dat mensen ook echt blij zijn met deze software. :)

Het klopt overigens dat het veld Devisation niet zichtbaar is in de beginner licentie, ik was dat vergeten te vermelden. We hebben dat invoerveld opzettelijk verborgen om het aantal optie een beetje te reduceren. We lopen namelijk een relatief groot gevaar om de eind-gebruiker te overrompelen met teveel opties. Vandaar die keuze.

Overigens kan je er tijdelijk omheen hacken als je dat wil. Ik heb helaas geen backdoor om specifiek het devisation veld zichtbaar te maken. Maar wat je wel kan doen is binnen de Mijn documenten folder naar de trade-bots bladeren. De trade-bots zijn in feite gewoon XML files en die kan je met kladblok openen. Als je dat doet en je zoekt het veld deviation dan kan je hem invullen. Wel even de haasbot opnieuw starten zodat de file opnieuw geladen wordt en dan werkt het. (en om te bevestigen dat het werkt kijk naar de signalen helemaal bovenin op de kaart, die moet gaan achterlopen)

PS Je bent op de goede weg, ga vooral zo door. De mindset is goed en als je dit dadelijk een beetje lekker draaiend ben dan ga ik het nóg leuker maken voor je door met leverage/future trading te komen. ik beloof je dat als je spot goed doet, dan verdubbel je dadelijk je winst met leverage/future trading en (afhankelijk van wat je insteld) zal de totale winst ook nog eens x10 of x20 worden gedaan. En tja als dát nog niet genoeg is dan pushen we het gewoon door naar 1Broker, die werkt met x100 en x200. Dit zijn de dingen waar op op dit moment op/in zit, en das leuk, héél leuk! :D

cryptocoinnl
Paid Subscriber

Postby cryptocoinnl » Fri Jul 24, 2015 10:22 am

Dag Stephan,

Ik zie dat er in de bovenste balk staat: 2 trades en $2.15 winst.
Ik zie ook dat er met 3 BTC getrade is en zie ook dat bij btc-e in dit geval dan $6.45 winst is gemaakt.
Waarom staat er een equivalent van koop / verkoopprijs en de marge daartussen en niet de totale trade winst? (3 BTC met $2.15 winst per BTC)

Daarnaast zie ik dat stochastic best snel verkoopt. Zoals vandaag. Met $2.15 marge terwijl er wel $6 marge gemaakt kon worden.
Is dat de vertraging die je kunt opgeven? Wat voor vertraging stel je voor als je deze marge iets wil vergroten?

Stochastic staat nu ingesteld op:
lengte 30
koop 10
verkoop 95
met trading op btc-e elke 20 minuten

Ik heb het idee dat er meer uit te halen is.

Bedankt weer,
Richard

stephan
Administrator

Postby stephan » Tue Aug 04, 2015 5:51 pm

Er is absoluut nog veel meer uit te halen. Veel mensen beginnen met een blind+overcomefee direct gevolgd door de stochastic+feeovercome. Maar kijk eens richting de RSI, das de volgende logische stap. Traden gaat wat langzamer dan bij de stochastic, maar het momentum is vele malen beter.

cryptocoinnl
Paid Subscriber

Postby cryptocoinnl » Tue Aug 04, 2015 8:44 pm

Hoi Stephan,

Net een uurtje zitten testen met de standaard RSI. Kom eerlijk gezegd niet heel veel verder.
Ook de backtest geeft de ene keer $35 in een week winst. Zonder instellingen te wijzigen dezelfde test ineens $2 winst.

Ik heb nu de instellingen op de RSI staan:
L30, B35 en S63
20 minuten op BTC-e USD/BTC
Speel met 4 BTC op het moment en daar komt niet echt veel uit. Althans, de backtests geven elke keer wat anders zonder iets in de instellingen te wijzigen.

Thanks
Richard

Return to “Dutch”