This board has been archived, no new registrations are allowed. Please come join us on our discord!

Mac Beta

voor nederlandse mensen
PimTrein
Paid Subscriber

Mac Beta

Postby PimTrein » Tue Sep 08, 2015 6:01 am

Hallo,

Na een tijdje twijfelen heb ik mijzelf ervan overtuigd te leren traden en dit te automatiseren middels Haasbot. Ik ben momenteel alleen in bezit van Macs, en vroeg mij dan ook af of het mogelijk is wanneer ik de licentie koop te worden betrokken bij de Macbeta (als actieve contriberende user uiteraard). Echter wil ik uiteindelijk (wanneer ik het een beetje onder de knie heb) een windows VPS gaan huren om de bot 24/7 te laten draaien, dit gaat nu simpelweg niet. Is het mogelijk om tegen die tijd de licentie weer om te zetten naar windows? Ik denk dat ik gelijk voor de Simpel license ga, en mijzelf grotendeels wegwijs ga maken door middel van de wiki. Verdere tips om te leren zijn uiteraard welkom!

stephan
Administrator

Re: Mac Beta

Postby stephan » Fri Sep 25, 2015 3:51 pm

Hoi,

Ja dit is absoluut mogelijk. De licenties zijn geldig voor elk besturingssysteem, dus mocht je willen schakelen dan is dan geen enkel probleem. Het enige wat er op de achtergrond kan gebeuren is dat het activatie limiet (DRM) een melding geeft. Maar mocht dat gebeuren dan kunnen we dat gewoon een reset geven.

De leerweg om het handelen te leren is best wel persoonlijk, maar in de loop der tijd heb ik gezien dat de volgende stappen erg handig zijn om te doorlopen.

1. De meest simpele bot is een bot die een FixedStopLoss heeft en niet meer dan dat. Wat je hiermee kan doen is bijvoorbeeld coins inkopen en dan de bot een minimum verkoop prijs laten bewaken. Deze minimum prijs kan je natuurlijk in de loop der tijd steeds verder omhoog zetten als de koers ook stijgende is. - Deze bot laat zien hoe de essentie werkt, dus hoe je kan verkopen. En het verwachtingspatroon is heel duidelijk waardoor deze bot dus ook heel duidelijk laat zien wat er mogelijk is.

2. De tweede eenvoudige bot is een bot met een high/low indicator. Op de high/low kan de inkoop en de verkoopprijs worden ingesteld en de bot zal dan handelen op deze prijzen. - Met deze bot word min of meer duidelijk hoe de lange termijn het doet. Er is een vast verwachtingspatroon en dit patroon gaat 2 "problemen" laten zien. Het eerste "probleem" is dat de prijs kan weglopen en op dat op te lossen kunnen we naar het eerder voorbeeld kijken hoe het opgelost kan worden. Het tweede "probleem" is meer een constatering. Het zal namelijk opvallen dat de bot niet echt verkoopt wanneer je het verwacht. Het punt is dat een kaart namelijk NIET goed de verkoopprijs laat zien. En dan het het ineens erg logisch dat de prijs dus iets hoger moet stijgen om inderdaad een bepaalde verkoop prijs te bereiken.

3. De derde stap is om het wat relatiever aan te pakken. En daarmee kom je op bijvoorbeeld de RSI uit. De RSI staat voor Relative Strength Index en dat is ook hetgeen wat hij dus aangeeft. Is de prijs relatief hoog of is de prijs relatief laag? En op basis van die signalen kan je kopen en verkopen. - Van deze bot ben ik een fan, maar dat terzijde. Wat deze bot laat zien is dat handelen op relatieve signalen beter is dan met vaste prijzen zoals in voorbeeld 2. Maar er komen ook nieuwe dingen omhoog. Hoe bepaal je bijvoorbeeld dat de prijs relatief hoog of laag is, dat gaat middels de "lengte". Das het aantal kaarsen in het verleden wat dus bepaald wat hoog of laag is.

Zogezegd dit is aan favoriet van me, maar de RSI heeft ook een bepaalde eigenschap. Het verkoopt of koopt te vroeg. En ook dat is te compenseren door "deviation" toe te passen. Doro het signaal te vertragen. Maar dit is de volgende stap, in versie 2.3 zit een zgn Indicator Scanner en die kan je tot in de puntjes laten zien hoe dit nu precies zit. En wat een goede instelling is uiteraard.

4. De volgende stap is eigenlijk het verkennen van de overige type indicatoren. Eigenlijk komt het globaal in 2 soorten van indicatoren neer, er is een sideways type en een trending type. De sideways is wat ik bij voorbeeld 3 omschreven heb. De trending is anders en deze is bedoel voor ald de prijs lekker aan het schommelen is in grotere stappen.

Er is echt ontzettend veel mogelijk. Het laatste voorbeeld dat ik nog even meegeef is snel handelen. Je kan door de Blind met de FeeOvercome te combineren handleen op hele kleine prijs schommelingen. De winsten zijn niet groot, maar er wordt veel gehandeld en daar zit dan weer de winst.

Als laatste geef ik nog even dit mee:
Begin voorzichtig en met kleine hoeveelheden. Handel op een exchange met géén fee of weinig fee. En bouw een vertrouwen op in de software, want met de juiste gedachten en instellingen kan je echt ontzettend veel bereiken.

Ik kan ook de laatste beta van 2.3 aanraden. Hij is stabiel en bruikbaar maar er zit wel een stabiliteit probleem in dat na 4-6 uur ineens omhoog komt. (in Beta-7 zit dit) We proberen die bug er nog uit te vissen. Maar ondanks de bug zit er in die versie een indicator scanner. En deze scanner kan zogenaamde sweatspots opsporen. Dat zijn instellingen waarvan verwacht mag worden dat ze de komende uren (of misschien dagen) winstgevend zullen zijn.
Join the telegram group too: https://t.me/haasonlineofficial

PimTrein
Paid Subscriber

Re: Mac Beta

Postby PimTrein » Sun Oct 11, 2015 7:37 pm

Ontzettend bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb een jaarlicentie gehaald en ben een beetje alles aan het ontdekken. Momenteel handel ik op kraken (0.16% fee) maar ga misschien kijken of cryptsy wat is met de 0 trade fee. Momenteel een oude pc bij mijn ouders aangesloten om 24/7 de bot te laten draaien, waar ik af en toe met teamviewer inlog om instellingen te wijzigen. Nog een hoop te leren, maar het begin is er!

Return to “Dutch”