This board has been archived, no new registrations are allowed. Please come join us on our discord!

Goede strategie op het moment

voor nederlandse mensen
cryptocoinnl
Paid Subscriber

Goede strategie op het moment

Postby cryptocoinnl » Thu Jul 09, 2015 5:35 pm

Hoi,

Ik ben even aan het uitvogelen wat nu een redelijk sterke strategie is. Het ziet er naar uit dat de markt wat fluctueert in BTC/USD
Dus kleine swings. Eigenlijk ben ik op zoek naar een setting die het mogelijk maakt om per trade (per BTC) een paar $ te winnen. Kleine trades met kleine marges. En bij een flinke down trend ineens deze strategie uitzetten. Alles wat ik backtest komt uit op een paar $ in twee weken. (met 2 BTC inzet).
De history indicatoren maken over de afgelopen maand bijna helemaal geen $

Wat is hierin te vinden?

Thanks
Richard

stephan
Administrator

Re: Goede strategie op het moment

Postby stephan » Thu Jul 09, 2015 8:40 pm

De meest agressieve indicator die in de haasbot zit is de Blind indicator. Die is, zoals de naam al zegt, blind voor wat er gebeurd. Die wil gewoon kopen en verkopen. Als je die zou selecteren en dan zou combineren met een FeeOvercome insurance (of nóg beter: de price percentage insurance) dan ontstaat er een strategie die erg veel handelt en erg solide is.

Om ervoor te zorgen dat er niets mis gaat is het slim om er Safeties aan toe te voegen. En dan specifiek de drop-loss en de roof-in. De drop-loss kan er dan voor zorgen dat als de prijs ineens in elkaar stort dat je coins verkocht worden. En de Roof-in doet het precies andersom. Dus als de prijs door het dak gaat dan wil deze safety direct inkopen. Safeties overrulen de indicatoren, dus hiermee wordt de indicator uitgeschakeld.

Let wel, dit is een strategie die ervan uitgaat dat de schommelingen klein zijn en blijven. Hij doet het dus nu misschien goed maar dat kan natuurlijk veranderen. Het is er één om een oogje op te houden elke 4-6 uur. En het loont soms om hem even een reset te geven. Dat kan nog wel een nodig zijn om weer met "frisse" laatste aankoop of verkoopprijzen te laten beginnen.

Een iets betere keuze is een Stochastic in plaats van de Blind indicator. De stochastic kijkt naar het verleden en bepaald of de prijzen hoog of laag staan. Hierdoor gaat er wel minder gehandeld worden maar het momentum van kopen en verkopen neemt toe. En dat betekend hogere winsten.

Eigenlijk draait alles om het momentum. Vervang de Stochastic maar door een RSI indicator en dan neemt het momentum nog meer toe.
Join the telegram group too: https://t.me/haasonlineofficial

cryptocoinnl
Paid Subscriber

Re: Goede strategie op het moment

Postby cryptocoinnl » Sun Jul 12, 2015 6:24 pm

Hoi, ik heb nu de stochastic draaien. Beetje spelen met de instellingen.
Heb hem nu op 20 minuten staan met een lengte van 22 en een buy op 12 en sell op 83

Ik begrijp alleen niet zo goed wat de lengte is. Ik heb er een beetje mee gespeeld, maar die backtest op btc-e geeft steeds errors.
Dan is ie even de weg kwijt.

Vraagje over de backtest. Soms als ik backtest 24h, dan zie ik een profit van zeg $15,- doe ik een backtest van 2 weken, dan ineens een profit van $4 bijvoorbeeld.
Wat is het advies voor een stochastic om te backtesten? Misschien nog wat tips voor de huidige markt qua instellingen?

Thanks
Richard

Return to “Dutch”