This board has been archived, no new registrations are allowed. Please come join us on our discord!

Online?

voor nederlandse mensen
cryptocoinnl
Paid Subscriber

Online?

Postby cryptocoinnl » Thu Jun 25, 2015 7:38 am

Hoi,

Misschien een stomme vraag, maar draait de bot op jullie server of moet deze op mijn pc draaien en die altijd online zijn?
Zo ja, kan de bot dan ook draaien op een windows server 2012 versie?

Laatste vraag: zijn er ook proef versies te downloaden of eventueel een kortingscode te gebruiken zodat ik eerst eens even het systeem kan uitproberen.
Ik heb er meerdere gebruikt het laatste jaar en eigenlijk altijd ontevreden over het resultaat. Enerzijds de software gewoon matig en anderzijds de indicatoren die het soms laten afweten en uiteindelijk niets opleveren.

Dank,
Richard

stephan
Administrator

Re: Online?

Postby stephan » Thu Jun 25, 2015 4:01 pm

Stomme vragen bestaan niet hoor. :)

Nee maar het klopt, de software die we verkopen draait lokaal. We zijn een beetje eigenzinnig en we hebben de stelling ingenomen dat we geen gevaarlijke informatie willen opslaan. Vandaar dat we dus de keuze hebben gemaakt voor software dat lokaal kan draaien. Hiermee is het risico om gehacked te worden zo nihil mogelijk.

De software maakt gebruik van het .NET 4.5 framework, dit betekend dat Windows Server 2012 en hoger moet werken.

PS Kleine tip, vanwege ontwikkeling en testen kan ik zelf ook niet heel de dag de haasbot thuis draaien. Ik handel dus niet 24/7 vanuit huis, maar in plaats daarvan huur ik VPS opstellingen. Dit zijn computers die bij een host staan en die 24/7 draaien. Uiteraard kost dit wel 30-35euro per maand, maar dat haalt de bot er zelf uit. Ik geef het even mee als idee.

Wat betreft de winst en de uitslag van de indicatoren. Ik denk dat ik snap wat je bedoeld en ik denk dat ik ook weet waarom dat zo is. Als je naar een indicator kijkt (wiskundig) dan kan je praktisch 2 typen indicatoren onderscheiden, dit zijn de sideways indicatoren en de trending indicatoren. Zoals de namen al een beetje laten zien is de ene geschikt voor een zijwaarde markt en de andere is geschikt voor een markt die in een trend zit. Maar het zegt nog meer, het zegt ook dat degene die geschikt is voor een zijwaardse markt zal "omvallen" wanneer de markt trending wordt. De gemakkelijkste uitleg die ik heb is door te zeggen dat een sideways indicator verkoopt als de prijs hoog is. En een trending indicator gaat uit van een upwaardse trend, dus die blijft "ingekocht" als de prijzen omhoog gaan. - in conclusie kan je zeggen dat de keuze voor het type indicator afhankelijk is van hoe de markt zich gedraagt en je kan stellen dat hier dus een klein gok element in zit. Je kan de markt trend analyseren en jezelf er op instellen maar als de markt omslaat dan gaat het alsnog mis. Natuurlijk kan je jezelf hiertegen wapenen met insurances en safeties (daarom hebben we die) maar het risico blijft toch ergens aanwezig.

Wat ik persoonlijk ook erg vaak zie is dat mensen zich helemaal suf gaan zitten testen op allerlei indicatoren. En het is logisch, want iedereen zoekt naar een gouden formule. En ik zal die mythe direct doorbreken, de gouden formule bestaat niet. Het is een wiskundige onmogelijkheid. En denk er maar goed over na, de knapste koppen zitten er al jaren op in de financiële markt en hun hebben het ook niet gevonden. Maar wat wel bestaat zijn de zogenaamde zilvere strategieën. Met zilver accepteer je als het ware een verlies en zorg je ervoor dat meer dat 50% winstgevend is. Dit is de methodiek die ik zelf toepas.

Even terug te komen op het testen, zoals gezegd gaan mensen dus veelal heel veel testen draaien en daarbij wordt ook heel vaak een fundamentele denkfout gemaakt. Veel mensen denken namelijk hoe meer data ze testen des te nauwkeuriger de uitkomst wordt. En ergens klopt dat ook natuurlijk, maar de fout zit hem in de evolutie van de markt. Elke dag komen er meer mensen bij en de markt gaat zich weer ietsjes anders gedragen. Daar is niets mis mee want das normaal, maar het gevolg ervan is dat hoe verder je in het verleden kijkt des te onnauwkeuriger het zal worden.

Het vinden van een goede strategie is soms lastig, ik geef altijd als advies om zo simpel mogelijk te beginnen. Neem bijvoorbeeld een situatie waar je BTC hebt gekocht voor bedrag X en je wilt gaan slapen. Het gemakkelijkste wat je dan kan doen is een bot erop zetten met een drop-loss/stop-loss en die dan een minimum bedrag geven wat je voor de coins wil hebben. Als je dan gaat slapen kunnen er 2 dingen gebeuren, of de prijs gaat omhoog en je BTC waarde gaat omhoog of de prijs zakt en je hebt dan je BTC nog goed verkocht, voor het ingestelde minimum. - Punt is, zo gemakkelijk kan je het maken en vanaf hier kan je vanzelf omhoog bouwen naar meer dynamische strategieën.

Ik kan je helaas geen proefversie aanbieden, maar wat ik wel kan doen is als je een licentie hebt je direct betrekken in de beta groep. We gaan binnenkort van start met 2 dingen die je wellicht zal interesseren. We hebben namelijk een indicator scanner gemaakt om op een geautomatiseerde manier goede instellingen te vinden van indicatoren. En we gaan ondersteuning brengen voor future/leverage trading. Mocht je dit nog niet kennen, dit laatste is handelen met een factor 10 of 20 en inzetten op downtrends. Kortom, dit is belachelijk. Het zal dan ook alleen binnen de beta periode gratis worden aangeboden en later bij de officiële ondersteuning zal specifiek voor future/leverage trading een meerprijs voor gevraagd gaan worden. Maar, das absoluut niet meer dan logisch.
Join the telegram group too: https://t.me/haasonlineofficial

cryptocoinnl
Paid Subscriber

Postby cryptocoinnl » Wed Jul 08, 2015 6:38 pm

Dag Stephan,

Dank je wel voor je uitgebreide antwoord. Ik heb zelf inderdaad ook een paar VPS-en draaien waar ik software op heb draaien.
Ik begrijp dat een bot een uitkomst is om de markt in de gaten te houden met als doel niet voor verassingen te komen staan als je ligt te slapen of aan het werk bent.
Dat is op zich al een uitkomst ;-)

Waar ik nog een vraag over heb is of er strategieën worden gedeeld op een forum. Of tips worden gegeven. Als je wilt leren hoe je het beste een bot instelt en de markt aan het verkennen bent, dan is dit heel leerzaam. Wat ik wil is dat een bot een flinke dip ziet, dan koopt en met de juiste signalen met een winst verkoopt of met een stop/loss alsnog de positie verkoopt om meer verlies te voorkomen. Ik ga er vanuit dat dit kan.

Je geeft aan in je antwoord dat jullie ook leverage trading gaan ondersteunen. Ik neem aan dat dit alleen geldt voor de exchanges die het ondersteunen.
Daarnaast zeg je: "inzetten op downtrends". Ik neem aan dat je long of short kunt gaan.

Ik wil met ~5 BTC een bot gaan aanzetten en het eens aanzien. Ik vraag me wel af of een dergelijk systeem niet bedoeld is voor mensen met meer BTC. Uiteraard, meer inzet is meer winnen of verliezen.

Omdat ik niet veel vrije tijd heb, maar wel graag wil traden op BTC of LTC wil ik het wel gaan uitproberen. Ons project (http://www.iodigital.io en http://www.iocoin.io ) vergen nu wel heel veel tijd en wil ik niet de hele dag op mijn telefoon de prijs in de gaten houden en liever dat een bot beslist voor me. Soms goed, soms wat minder.

Hebben jullie overigens statistieken over het gebruik en de overall performance (verdiensten) van mensen?
Is er trouwens nog een kortingscode ergens? Staan er veel op het net, maar die werken niet ;-)

EDIT: net een beginner licentie besteld.

Thanks voor je reactie
Richard

offgrid
Registered User

Postby offgrid » Sat Nov 07, 2015 6:40 pm

Draait de software op een windows 2008 server?

Dank alvast voor het antwoord.

Marcel

stephan
Administrator

Postby stephan » Sun Nov 08, 2015 10:51 am

Jazeker, de software is afhankelijk van het microsoft .NET framework 4.5 en die wordt ondersteund vanaf Windows server 2003 SP3 en recenter. Dus Windows Server 2008 moet geen enkel probleem zijn.
Join the telegram group too: https://t.me/haasonlineofficial

Return to “Dutch”